3100X1330 History 1

HONDA PASAULE SAPNIS SĀKAS

PIRMIE GADI

Ģēnija dzimšana.
1906
1922
1937
1946
1947
1948
1949
1440X810 History 4

1906

Pasaulē nāk Soičiro Honda

Piedzimušu kalēja ģimenē nelielā ciematiņā pie Fudzi kalna, Soičiro Hondu fascinē automašīnas, un viņš piepalīdz tēva velosipēdu remonta uzņēmumā.

1440X810 History 4

1922

Spožas gaismas, liela pilsēta

Soičiro Honda pamet skolu un dodas uz Tokiju, kur strādā par mehāniķa mācekli. Pēc sešiem gadiem viņš atgriežas mājās un atver savu remontdarbnīcu.

1440X810 History 4

1937

Hondas pirmais uzņēmums

Soičiro nodibina Tokai Seiki, kas ražo virzuļu gredzenus. Uzņēmums aug, bet kara laikā tiek sabombardēts, kam drīz seko arī postoša zemestrīce. Uzņēmuma paliekas tiek pārdotas, un no ieņēmumiem tiek nodibināts jauns bizness: Honda Tehniskās izpētes institūts.

1440X810 History 4

1946

Honda numur 1

Pēckara Japānai ir jākļūst mobilai – ātri un lēti. Soičiro ienāk prātā izmantot pēc kara palikušos ģeneratorus kā velosipēdu dzinējus. Tādējādi viņš rada pirmās “Honda”. Tagad viņa izaicinājums ir apmierināt pieprasījumu pēc tiem.

1440X810 History 4

1947

Honda Type A

Oriģinālais motorizētais velosipēds tiek uzlabots. Tas ir atjautīgi uzbūvēts, stilīgs un populārs. Dažu mēnešu laikā Hondas konstruētie dzinēji jau tiek ražoti pirmajā Honda konveijerā.

1440X810 History 4

1948

Tiek nodibināta Honda Motor Company

Soičiro Honda kopīgi ar biznesa partneri Takeo Fudzisavu (Takeo Fujisawa) izveido jaunu uzņēmumu. Soičiro būs produktu izstrādātājs, bet Fudzisava atbildēs par biznesa jautājumiem. Uzņēmumā strādā 34 darbinieki, bet visiem ir viens kopīgs sapnis.

1440X810 History 4

1949

Pirmā jaunā Honda

Pirmais motocikls, kuru pilnībā izstrādāja un konstruēja Honda, tika ļoti atbilstoši nosaukts par “Sapni” (Dream) D-type.

AUGT ĀTRI, KĻŪT GLOBĀLIEM

20. gs. piecdesmitie gadi.
1955
1956
1958
1959
1440X810 History 6

1955

Kļūstam par numur 1

Honda kļūst par lielāko motociklu zīmolu Japānā. Mūsdienās tas ir lielākais motociklu zīmols visā pasaulē ar rūpnīcām uz visas zemeslodes.

1440X810 History 6

1956

Domā globāli, rīkojies lokāli

Izveidojas pamatprincipi, uz kuriem Honda balstās joprojām. Tiek izloloti uzņēmuma pamatprincipi: “Uzturot globālu pasaules skatījumu, mēs apņemamies nodrošināt visaugstākās kvalitātes produktus par pieņemamu cenu, apmierinot klientus visā pasaulē.”

1440X810 History 7

1958

Dzimst superzvaigzne

Honda Super Cub ir vienkāršs un par saprātīgu cenu motocikls visai pasaulei. Tas ne tikai ir vienkārši super pēc sava nosaukuma, tā tiešais pēctecis joprojām tiek ražots arī mūsdienās. Piedāvājot tautai mobilitāti par saprātīgu cenu, tas ir visu laiku vislabāk pārdotais motorizētais transportlīdzeklis. Varbūt arī visnozīmīgākais?

1440X810 History 6

1959

Amerikāņu sapnis

Pasaulē lielākais motociklu zīmols pirmo reizi uzsāk pārdošanu ārvalstīs – ASV. Amerikas Honda Motor Co. Inc. atrodas Losandželosā.

UZVARAS SAJŪTA

20. gs. sešdesmitie gadi.
1960
1961
1962
1963
1964
1967
1440X810 History 8

1960

Izpētīt sapni

Kā Honda Motor Co. Ltd. meitasuzņēmums ir izveidots kā īpaša Honda R&D vienība. To varētu nodēvēt par Soičiro sapņu fabriku.

1440X810 History 8

1961

Triumfē TT

Soičiro ir teicis, ka veiksme ir 99 procenti neveiksmju. Mūsu debija Menas salā TT sacīkstēs izgāžas, taču mēs nepadodamies. Pēc diviem gadiem mēs atgriežamies un uzvaram. Tā ir pirmā reize, kad izgaršojam panākumus starptautiskās sacensībās, un nebūt ne pēdējā: līdz 1965. gadam mēs uzvaram arī F1 Grand Prix sacensībās.

1440X810 History 8

1962

Globāla ražošana

TT motocikla panākumu apskurbināti, mēs atvērām savu pirmo rūpnīcu ārvalstīs – Ālstā, Beļģijā, – lai apmierinātu aizvien pieaugošo pieprasījumu pēc mūsu motocikliem. Mūsu rūpnīca Eiropā pastāv ilgāk, nekā jūs domājat.

1440X810 History 8

1963

No diviem riteņiem uz četriem

Honda sāk pārdot automobiļus un komerctransportu. Izturīgais T360 mini kravas automobilis tiek apbrīnots. Izveicīgais S500 sporta automobilis noved cilvēkus ekstāzē.

1440X810 History 9

1964

Hondas sacīkšu ambīcijas

Tikai vienu gadu pēc kļūšanas par automobiļu ražotāju Honda sper bezbailīgu soli autosporta arēnā. Lēmums izgatavot pašiem savu šasiju un dzinēju drīz tiek atalgots, un 1965. gadā Mehiko Ričijs Ginters (Richie Ginther) sagādā mums pirmo uzvaru.

1440X810 History 8

1967

Mazs Honda brīnums

Tik piemīlīgs, tik atjautīgs. Honda pasažieru automašīnu veiksmes stāstu aizsāk N360 pilsētas automobilis ar murrājošo, ar gaisu dzesējamo dzinēju.

DARBĪGA DESMITGADE

20. gs. septiņdesmitie gadi.
1972
Kompaktais priekšējo riteņu piedziņas Civic bija nevainojams septiņdesmito gadu automobilis. Pēc 10 paaudzēm un 24 miljoniem pārdotu eksemplāru tas joprojām ir tikpat trāpīgs un populārs.
1975
1976
1979
1440X810 History 10

1972

Īstais automobilis īstajā brīdī

Kompaktais priekšējo riteņu piedziņas Civic bija nevainojams septiņdesmito gadu automobilis. Pēc 10 paaudzēm un 24 miljoniem pārdotu eksemplāru tas joprojām ir tikpat trāpīgs un populārs.

1440X810 History 10

Kompaktais priekšējo riteņu piedziņas Civic bija nevainojams septiņdesmito gadu automobilis. Pēc 10 paaudzēm un 24 miljoniem pārdotu eksemplāru tas joprojām ir tikpat trāpīgs un populārs.

Honda dibinātāji aiziet pensijā

Pēc 25 gadu līderības Honda līdzdibinātāji Soičiro Honda un Takeo Fudzisava dodas pensijā un direktoru valdē ieņem padomdevēju pozīcijas. Soičiro dedzīgi sekoja līdzi sava uzņēmuma darbībai līdz pat savai aiziešanai 1991. gadā.

1440X810 History 10

1975

Lūdzu, nesmēķēt

Ziemeļamerikā mēs atklājām savu apbrīnojamo CVCC dzinēju. Tā iekšdedzes cikls ir tik efektīvs, ka pārsniedz jaunās, stingrās tīrā gaisa prasības un tam pat nav nepieciešams izplūdes katalizators. Tas kļūst par sensāciju.

1440X810 History 11

1976

Pieaugšana

Tiek atklāts Honda pirmais vidēja izmēra automobilis Accord. Sākotnēji tas tiek piedāvāts kā četru durvju sedans un trīs durvju hečbeks. Vēlāk sekoja piecu durvju hečbeks un kupejas versija, kuru mēs nosaucām par Prelude.

1440X810 History 10

1979

Sadarbības veidošana

Honda uzsāk auglīgu 15 gadus ilgu sadarbību ar BL, lai dalītos tehnoloģijās un kopīgi izstrādātu un būvētu automobiļus Eiropā. Tai seko arī citas partnerības, kaut arī mēs joprojām ārkārtīgi lepojamies ar savu neatkarīgo garu un bezkompromisu oriģinālo domāšanu.

AUGSTO TEHNOLOĢIJU DESMITGADE

20. gs. astoņdesmitie gadi.
1981
1982
1986
1988
1989
1440X810 History 13

1981

Uz kartes

Vai jūs zinājāt, ka tieši Honda izgudroja pasaulē pirmo uz kartēm balstīto automašīnas navigācijas sistēmu? Honda Electro Gyrocator Japānas tirgū Accord automobiļiem tika piedāvāts vairāk nekā desmit gadus pirms GPS satelītnavigācijas sistēmu ieviešanas.

1440X810 History 13

1982

Dzīve Amerikā

Honda motociklu ražošanu ASV uzsāka 1979. gadā. 1982. gadā tas kļūst par pirmo Japānas zīmolu, kas ražo automobiļus ASV. Rūpnīcai Ohaio vēlāk pievienojas rūpnīcas Kanādā un Meksikā.

1440X810 History 13

1986

Leģenda

Tiek atklāts pirmais Honda luksusa automobilis – kā arī ASV jauns zīmols, zem kā nosaukuma to tirgot: Acura. Tas padara Honda par pirmo japāņu autoražotāju, kas izveidojis atsevišķu Premium automobiļu nodaļu.

1440X810 History 13

1988

Honda F1 meistarklase

Vēl nekad agrāk un arī nekad vēlāk neviens tā nebija dominējis F1 sezonā kā šajā gadā. McLaren-Honda uzvar 15 no 16 sacīkstēm, komanda uzvar Konstruktoru čempionātā, Airtons Senna kļūst par 1988. gada F1 pasaules čempionu, bet otrajā vietā ierindojas viņa komandas biedrs Alēns Prosts (Alain Prost). Kāpēc ne 16 no 16? Nu... neviens nav ideāls.

1440X810 History 12

1989

VIRTUOZAIS VTEC

RADOT VTEC SISTĒMU, HONDA PARĀDA, KĀ DZINĒJU PADARĪT VĒL JAUDĪGĀKU UN EKONOMISKĀKU.

LEĢENDU DESMITGADE

20. gs. deviņdesmitie gadi.
1990
1992
1995
1998
1999
1440X810 History 14

1990

SUPERZVAIGZNE

IERODAS JAUNAIS NSX. HONDA PIRMAIS SUPERAUTO SATRAUC VEIKTSPĒJAS AUTOMOBIĻU APRINDAS.

1440X810 History 14

1992

Būvēta Eiropā

Eiropā tiek atvērtas divas jaunas Honda rūpnīcas. Lielbritānijas rūpnīcā Svindonā tiek būvēti Accord, un Gebizas rūpnīcā Turcijā tiek uzsākta Civic ražošana. Šodien Svindona ir kļuvusi par piecu durvju Civic hečbeka globālajām mājām.

1440X810 History 14

1995

Četru riteņu klāsts

Tiek atklāts leģendārais Honda automobilis: CR-V jeb kompaktais atpūtas automobilis (Compact Recreational Vehicle). Pirmais kompaktais SUV guva acumirklīgus panākumus un šodien ir pasaulē vislabāk pārdotais SUV. 1999. gadā tam seko nedaudz mazākais Honda HR-V (High-Riding Vehicle).

1440X810 History 14

1998

Daudz laimes dzimšanas dienā, Honda!

Mēs nolemjam uzbūvēt sev dzimšanas dienas dāvanu, lai nosvinētu mūsu pirmā pusgadsimta jubileju. Kas gan cits tas varētu būt, ja ne divvietīgs sporta automobilis? Augstu apgriezienu S2000 atgriež S500 oriģinālo rodstera garu mūsdienās.

1440X810 History 15

1999

Ieskats nākotnē

Mūsu inženieri nekoncentrējas tikai uz pagātni. Insight bija mūsu pirmais benzīna-elektriskais hibrīda automobilis ar neticami zemu CO2 līmeni. Tas bija vēl viens Honda “pirmais”: pirmais hibrīda automobilis, kas tika piedāvāts Eiropas tirgū.

ROBOTI UN SACENSĪBAS

21. gadsimts.
2000
2001
2002
2003
2006
1440X810 History 16

2000

ASIMO māj sveicienus

Parādās pirmais ASIMO (Advanced Step in Innovative MObility) humanoīdais robots un kļūst par vienu no Honda slavenākajām slavenībām.

1440X810 History 16

2001

R nozīmē sacīkstes

Eiropā tiek atklāts Civic Type R veiktspējas karstais hečs. Tā reputācija strauji aug un slava izplatās. Vēlāk tas tiek eksportēts aizrautīgiem klientiem visā pasaulē. Tam ir sekojušas trīs paaudzes, pēdējā no tām debitēja 2017. gadā.

1440X810 History 16

2002

Pievienošanās Jazz klubiņam

Tiek atklāts atjautīgais Jazz supermini. Tā kā degvielas tvertne atrodas vidū, tas piedāvā vēl neredzētu telpas efektivitāti. Ģeniālie aizmugurējie “burvju sēdekļi” (Magic Seats) atspoguļo Honda filosofiju “cilvēkam maksimumu, mašīnai minimumu” visradošākajā veidā.

1440X810 History 16

2003

Pilnveidota Honda

Honda “Cog” TV reklāma caurstrāvo Eiropu. Tā kļūst par vienu no jelkad augstāk novērtētajām reklāmas filmām. Ar to tiek atklāts jaunais Accord, kas tiek piedāvāts ar i-CTDi, Honda pirmo pašu būvēto dīzeļdzinēju.

1440X810 History 17

2006

Honda ūdeņraža varonis

Honda inženieri jau ilgu laiku sapņoja par ar ūdeņradi darbināmu nākotni, kas sola nulli izmešu un kam nebūs nepieciešama uzlāde. 2006 FCX Clarity bija ievērojama jauna automobiļa atklāšana: tas bija pirmais komerciāli pieejamais ūdeņraža degvielas šūnu automobilis.

ŠODIEN

Honda turpina pārspēt rekordus.
2014
2015
2016
2017
2018
1440X810 History 18

2014

Uz viļņa

Kopējie Honda globālie motociklu un skūteru pārdošanas apjomi sasniedz fantastiskus 300 miljonus. Lielie skaitļi turpinās: vēl pēc gada mēs sasniedzam savu 700. Grand Prix uzvaru motociklu sacīkstēs.

1440X810 History 18

2015

Honda paceļas gaisā

Tiek realizēts Soičiro pēdējais sapnis: debesīs paceļas pirmā ražošanas HondaJet lidmašīna. Sešu pasažieru biznesa reaktīvā lidmašīna lepojas ar nolidojamo attālumu vairāk nekā 2200 km, un ar maksimālo ātrumu 782 km/h tā ir visātrākā jelkad uzbūvētā Honda.

1440X810 History 18

2016

Nozīmīgs sasniegums

Honda saražoto automobiļu skaits sasniedz 100 miljonus. Vai Soičiro jelkad sapņoja, ka tiks uzbūvēts tik daudz viņa vārdā nosauktu automobiļu?

1440X810 History 19

2017

Moderns un sportisks

Honda avalikustas uue NSX-i ehk kõrgtehnoloogilise superauto, mis oli samamoodi nagu algne mudel oma ajast ees. See on hübriidsuperauto, millel on V6-bensiinimootor ja kolm elektrimootorit. Paar kuud hiljem liitus NSX-iga uus Civic Type R, mis oli nii kiire ja võimas, et püstitas Saksamaal keerulisel Nürburgring Nordschleife rajal uue rajarekordi.

1440X810 History 20

2018

70 gadu sapņu spēks

Honda paliek 70 gadu. Tiktāl tas ir bijis ļoti interesants stāsts. Kurp mūs aizvedīs nākamās septiņas desmitgades?

PAGĀTNE

PAGĀTNE

Mēs lepojamies ar savu vēsturi. Lasiet, kā mūsu dibinātājs Soičiro Honda padarīja mūs par tiem, kas esam.

MŪSU PAGĀTNE
TAGADNE

TAGADNE

Uzziniet par Honda pasauli, mūsu darbību Eiropā un to, kas liek mūsu sirdīm pukstēt straujāk.

MŪSU TAGADNE
NĀKOTNE

NĀKOTNE

Kur mūs aizvedīs mūsu jaunie sapņi? Uzziniet, kā izskatīsies Honda nākotne.

MŪSU NĀKOTNE